Geweldloze communicatie staat voor duurzaam communiceren, leren omgaan en bemiddelen in conflicten. Op basis van een 4-elementen model (waarnemen, gevoelens, behoeften, verzoek) zal er wederzijdse begrip ontstaan. Zoals bij assertiviteit is ook een hier een win-win situatie het doel, waarbij rekening wordt gehouden met de behoeften en gevoelens van alle betrokken partijen. (Ook one to one mogelijk)
Omschrijving
Geweldloze communicatie staat voor duurzaam communiceren. Op basis van een 4-elementen model (waarnemen, gevoelens, behoeften, verzoek), ontwikkeld door Marshall Rosenberg, zal er wederzijds begrip ontstaan. Zoals bij assertiviteit is ook hier een win-win situatie het doel, waarbij zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de behoeften en gevoelens van alle betrokken partijen. Leer bemiddelen als neutrale partij in conflictsituaties en leer omgaan in uw eigen conflictsituaties.
Deze training is praktisch opgesteld met voorbeelden en relevante theorie en oefeningen om zo deze methode van communiceren onder de knie te krijgen.
Inhoud
- Wat is geweldloze communicatie
- Het 4-elementen model
- Relatie gevoelens behoeften
- Leren verzoeken
- Empathie schenken en krijgen
- Omgaan met boosheid
- Conflicten
- Uzelf vrijmaken van conditionering
Doelgroep
Deze training is zowel bedoeld voor zowel bedrijfsleiders als managers en andere werknemers. Maar ook in privésituaties kan dit een zeer bruikbare training zijn.
Voorkennis
Voorkennis is niet vereist
Duur
7 uur.
Prijs
Prijs voor bedrijven: € 460 (excl. BTW)
(2de persoon van hetzelfde bedrijf: €400)
Prijs particulieren: € 300 (Incl. BTW)
Prijs individuele training (one to one)
€ 600 (excl.BTW)
(Het is mogelijk een 2de persoon van hetzelfde bedrijf te laten participeren voor een meerprijs van € 360)
(Eventuele reiskosten mogelijk, indien verplaatsing vereist)