Geweldloze communicatie (Workshop 1 dag)

Geweldloze communicatie

Categorieën: 
Communicatie en persoonlijkheidsgericht

Geweldloze communicatie staat voor duurzaam communiceren, leren omgaan en bemiddelen in conflicten. Op basis van een 4-elementen model (waarnemen, gevoelens, behoeften, verzoek) zal er wederzijdse begrip ontstaan. Zoals bij assertiviteit is ook een hier een win-win situatie het doel, waarbij rekening wordt gehouden met de behoeften en gevoelens van alle betrokken partijen. (Ook one to one mogelijk)

Omschrijving

Geweldloze communicatie staat voor duurzaam communiceren. Op basis van een 4-elementen model (waarnemen, gevoelens, behoeften, verzoek), ontwikkeld door Marshall Rosenberg, zal er wederzijds begrip ontstaan. Zoals bij assertiviteit is ook hier een win-win situatie het doel, waarbij zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de behoeften en gevoelens van alle betrokken partijen. Leer bemiddelen als neutrale partij in conflictsituaties en leer omgaan in uw eigen conflictsituaties.
Deze training is praktisch opgesteld met voorbeelden en relevante theorie en oefeningen om zo deze methode van communiceren onder de knie te krijgen.

Inhoud

  • Wat is geweldloze communicatie
  • Het 4-elementen model
  • Relatie gevoelens behoeften
  • Leren verzoeken
  • Empathie schenken en krijgen
  • Omgaan met boosheid
  • Conflicten
  • Uzelf vrijmaken van conditionering

Doelgroep

Deze training is zowel bedoeld voor zowel bedrijfsleiders als managers en andere werknemers. Maar ook in privésituaties kan dit een zeer bruikbare training zijn.

Voorkennis

Voorkennis is niet vereist

Duur

7 uur.

Prijs

Prijs voor bedrijven: € 460 (excl. BTW)
(2de persoon van hetzelfde bedrijf: €400)

Prijs particulieren: € 300 (Incl. BTW)

Prijs individuele training (one to one)

€ 600 (excl.BTW)
(Het is mogelijk een 2de persoon van hetzelfde bedrijf te laten participeren voor een meerprijs van € 360)
(Eventuele reiskosten mogelijk, indien verplaatsing vereist)

Huidige docenten

Michel De Belder

Geeft training in:

Assertiviteit en zelfvertrouwen
Meer weerbaarheid op werkvloer
Stressmanagement en relaxatietechnieken
Kmo-portefeuille norm
Preventiebeleid en arbeidsveiligheid

Geeft advies en coaching in:

Kwaliteit en ISO 9001 (Gecertificeerd  Lead Auditor)

Stress en burn-out (Gecertificeerd)
Conflicten en mentaliteitsproblemen
Stress management
Veiligheid en welzijn op het werk (Preventieadviseur)
Preventie psychosociaal welzijn
VCA

Agenda

nov
09

dinsdag, 9 november 2021 -
09:00 t.e.m. 16:30

Inschrijven

Enkel bedrijven kunnen genieten van kmo-portefieulle, particulieren en werklozen niet.
Algemene verkoopsvoorwaarden: De betaling van het inschrijvingsgeld (incl. BTW) dient te gebeuren uiterlijk 30 dagen na factuurdatum en vóór aanvang van de opleiding op rekeningnummer van CBTra: Fortis IBAN: BE54 0017 3865 7197 SWIFT: GEBABEBB Annulatievoorwaarden: Annulatie vanwege de klant: Wegens organisatorische reden kan er enkel een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld gebeuren, indien de annulatie vanwege de klant gebeurt uiterlijk tot 3 weken voor aanvang van de activiteit. Bij annulatie vanwege de klant vanaf 3 weken vóór aanvang tot uiterlijk 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst, kan er een terugbetaling gebeuren van 50% van het inschrijvingsgeld. Vanaf 1 week vóór de aanvang wordt de inschrijven beschouwd als dusdanis en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn. Annulatie vanwege de dienstverlener: Wegens organisatorische reden, kan de dienst geannuleerd worden tot 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst. De dienstverlener kan de dienst steeds annuleren of verplaatsen wegens reden van overmacht.
feb
11

vrijdag, 11 februari 2022 -
09:00 t.e.m. 16:00

Inschrijven

Enkel bedrijven kunnen genieten van kmo-portefieulle, particulieren en werklozen niet.
Algemene verkoopsvoorwaarden: De betaling van het inschrijvingsgeld (incl. BTW) dient te gebeuren uiterlijk 30 dagen na factuurdatum en vóór aanvang van de opleiding op rekeningnummer van CBTra: Fortis IBAN: BE54 0017 3865 7197 SWIFT: GEBABEBB Annulatievoorwaarden: Annulatie vanwege de klant: Wegens organisatorische reden kan er enkel een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld gebeuren, indien de annulatie vanwege de klant gebeurt uiterlijk tot 3 weken voor aanvang van de activiteit. Bij annulatie vanwege de klant vanaf 3 weken vóór aanvang tot uiterlijk 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst, kan er een terugbetaling gebeuren van 50% van het inschrijvingsgeld. Vanaf 1 week vóór de aanvang wordt de inschrijven beschouwd als dusdanis en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn. Annulatie vanwege de dienstverlener: Wegens organisatorische reden, kan de dienst geannuleerd worden tot 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst. De dienstverlener kan de dienst steeds annuleren of verplaatsen wegens reden van overmacht.