Aankoopbeleid volgens 3 groene lichten

Opleiding: Opleiding volgens 3 groene lichten

Veiligheid op de werkvloer begint met een goed aankoopbeleid.  Als er machines, installaties, beschermmiddelen en andere arbeidsmiddelen worden aangekocht dan moet dat op een doordachte manier gebeuren, aldus de wetgeving.  In deze 4-uur durende workshop wordt aangetoond dat de procedure volgens de 3 groene lichten een veiliggebruik waarborgt.

 

Omschrijving

Als er machines, installaties en beschermmiddelen gekocht worden, dan moet er een aankoopbeleid opgezet worden zodat veiligheid niet in gedrang komt bij het gebruik van deze nieuwe arbeidsmiddelen.  De wetgeving is hier duidelijk in, bij aankoop moet dit geborgd worden.  In deze 4 uur durende workshop gaan wij u haarfijn uitleggen hoe u de meest gebruikte procedure van de drie groene lichten moet integreren in uw preventiebeleid.  

De drie groen lichten bestaat uit 3 stappen:

  • Eerste groen licht: De bestelling
  • Tweede groene licht: De levering
  • Derde groene licht: Het gebruik of de indienststelling

Inhoud

  • Wat zegt de wet?
  • Waarom een doordacht aankoopbeleid arbeidsmiddelen?
  • Welke arbeidsmiddelen zijn van toepassing?
  • De 3 groene lichten: stap per stap
  • Vereenvoudigde procedure
  • Risicoanalyses en indienststellingen
  • Welke documenten moet u hebben
  • Wat met gevaarlijke produkten?

Doelgroep

Deze training is zowel bedoeld voor bedrijfsleiders, managers, aankopers, preventieadviseurs en iedereen die betrokken is bij het preventiebeleid en de aankoop van arbeidsmiddelen.

Voorkennis

Voorkennis is niet vereist

Duur

4 uur

Prijs

Prijs voor bedrijven: € 280 (excl. BTW)
(2de persoon van hetzelfde bedrijf: €220)

Prijs particulieren: € 160 (Incl. BTW)

Huidige docenten

Michel De Belder

Geeft training in:

Assertiviteit en zelfvertrouwen
Meer weerbaarheid op werkvloer
Stressmanagement en relaxatietechnieken
Kmo-portefeuille norm
Preventiebeleid en arbeidsveiligheid

Geeft advies en coaching in:

Kwaliteit en ISO 9001 (Gecertificeerd  Lead Auditor)

Stress en burn-out (Gecertificeerd)
Conflicten en mentaliteitsproblemen
Stress management
Veiligheid en welzijn op het werk (Preventieadviseur)
Preventie psychosociaal welzijn
VCA

Agenda

feb
04

vrijdag, 4 februari 2022 -
09:00 t.e.m. 13:00

Inschrijven

Enkel bedrijven kunnen genieten van kmo-portefieulle, particulieren en werklozen niet.
Algemene verkoopsvoorwaarden: De betaling van het inschrijvingsgeld (incl. BTW) dient te gebeuren uiterlijk 30 dagen na factuurdatum en vóór aanvang van de opleiding op rekeningnummer van CBTra: Fortis IBAN: BE54 0017 3865 7197 SWIFT: GEBABEBB Annulatievoorwaarden: Annulatie vanwege de klant: Wegens organisatorische reden kan er enkel een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld gebeuren, indien de annulatie vanwege de klant gebeurt uiterlijk tot 3 weken voor aanvang van de activiteit. Bij annulatie vanwege de klant vanaf 3 weken vóór aanvang tot uiterlijk 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst, kan er een terugbetaling gebeuren van 50% van het inschrijvingsgeld. Vanaf 1 week vóór de aanvang wordt de inschrijven beschouwd als dusdanis en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn. Annulatie vanwege de dienstverlener: Wegens organisatorische reden, kan de dienst geannuleerd worden tot 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst. De dienstverlener kan de dienst steeds annuleren of verplaatsen wegens reden van overmacht.
mei
06

vrijdag, 6 mei 2022 -
09:00 t.e.m. 13:00

Inschrijven

Enkel bedrijven kunnen genieten van kmo-portefieulle, particulieren en werklozen niet.
Algemene verkoopsvoorwaarden: De betaling van het inschrijvingsgeld (incl. BTW) dient te gebeuren uiterlijk 30 dagen na factuurdatum en vóór aanvang van de opleiding op rekeningnummer van CBTra: Fortis IBAN: BE54 0017 3865 7197 SWIFT: GEBABEBB Annulatievoorwaarden: Annulatie vanwege de klant: Wegens organisatorische reden kan er enkel een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld gebeuren, indien de annulatie vanwege de klant gebeurt uiterlijk tot 3 weken voor aanvang van de activiteit. Bij annulatie vanwege de klant vanaf 3 weken vóór aanvang tot uiterlijk 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst, kan er een terugbetaling gebeuren van 50% van het inschrijvingsgeld. Vanaf 1 week vóór de aanvang wordt de inschrijven beschouwd als dusdanis en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn. Annulatie vanwege de dienstverlener: Wegens organisatorische reden, kan de dienst geannuleerd worden tot 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst. De dienstverlener kan de dienst steeds annuleren of verplaatsen wegens reden van overmacht.