Professioneel assertief en zelfzeker (Workshop 1 dag)

assertiviteit en zelfvertrouwen

Categorieën: 
Communicatie en persoonlijkheidsgericht
Stress en burn-out

Deze dagtraining leert aan hoe iemand assertief en zelfzeker overkomt in zijn dagelijkse beroepsleven. Respect geven en respect krijgen door een correcte houding tegenover collega’s, superieuren, medewerkers of externen. De belangrijkste facetten van assertiviteit komen aan bod in een evenwichtige mix van theorie, uit de praktijk genomen voorbeelden en rollenspelen.

Omschrijving

‘Assertiviteit’ is kunnen opkomen voor uzelf, zonder anderen nodeloos te kwetsen. Waar u voor opkomt zijn niet alleen uw rechtmatige belangen, wensen en meningen (doelgericht gedrag), maar ook uw ontroering, vreugde, ergernis... (positieve en negatieve gevoelens).
Op de werkvloer komt u steeds in aanraking met personen die er een andere mening op nahouden dan uzelf. Deze workshop leert aan hoe iemand in zulke situaties tot een win-win situatie kan komen zonder conflicten. Met de nodige theorie, voorbeelden en rollenspelen reiken we u hiervoor de nodige handvaten aan. Verder wordt er ook aandacht besteed aan het rustig blijven in alle omstandigheden en het nodige zelfvertrouwen hebben om assertief over te komen.

Assertief gedrag betekent:

  • weten wat u wil en waar u behoefte aan hebt;
  • aan anderen uw wensen en behoeften op een respectvolle en duidelijke manier communiceren warbij u de anderen in hun waarden laat;
  • kiezen voor uw eigen gedrag en wanneer u assertief wilt zijn.

Inhoud

  • Wat is assertiviteit en zelfvertrouwen?
  • Hoe merkt u dat iemand assertief is of niet?
  • Algemene begrippen rond assertiviteit
  • Zelfzekere houding en lichaamstaal
  • Blokkerende gedachten
  • Zelfvertrouwen opkrikken
  • Leren confronteren
  • Stemgebruik
  • Leren rustig blijven in conflicten en moeilijke situaties
  • Omgaan met emoties
  • Wensen te kennen geven
  • Kritiek geven
  • Ja en nee zeggen
  • Omgaan met complimenten en kritiek
  • Geweldloze communicatie

Doelgroep

Deze training is zowel bedoeld voor leidinggevend personeel als uitvoerend personeel. Maar ook in privésituaties kan dit een zeer bruikbare training zijn.

Voorkennis

Voorkennis is niet vereist.

Duur

7 uur.

Prijs

Prijs voor bedrijven: € 460 (excl. BTW)
(2de persoon van hetzelfde bedrijf: €400)

Prijs particulieren: € 300 (Incl. BTW)

Huidige docenten

Michel De Belder

Geeft training in:

Assertiviteit en zelfvertrouwen
Meer weerbaarheid op werkvloer
Stressmanagement en relaxatietechnieken
Kmo-portefeuille norm
Preventiebeleid en arbeidsveiligheid

Geeft advies en coaching in:

Kwaliteit en ISO 9001 (Gecertificeerd  Lead Auditor)

Stress en burn-out (Gecertificeerd)
Conflicten en mentaliteitsproblemen
Stress management
Veiligheid en welzijn op het werk (Preventieadviseur)
Preventie psychosociaal welzijn
VCA

Agenda

mei
20

vrijdag, 20 mei 2022 -
09:00 t.e.m. 16:00

Inschrijven

Enkel bedrijven kunnen genieten van kmo-portefieulle, particulieren en werklozen niet.
Algemene verkoopsvoorwaarden: De betaling van het inschrijvingsgeld (incl. BTW) dient te gebeuren uiterlijk 30 dagen na factuurdatum en vóór aanvang van de opleiding op rekeningnummer van CBTra: Fortis IBAN: BE54 0017 3865 7197 SWIFT: GEBABEBB Annulatievoorwaarden: Annulatie vanwege de klant: Wegens organisatorische reden kan er enkel een volledige terugbetaling van het inschrijvingsgeld gebeuren, indien de annulatie vanwege de klant gebeurt uiterlijk tot 3 weken voor aanvang van de activiteit. Bij annulatie vanwege de klant vanaf 3 weken vóór aanvang tot uiterlijk 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst, kan er een terugbetaling gebeuren van 50% van het inschrijvingsgeld. Vanaf 1 week vóór de aanvang wordt de inschrijven beschouwd als dusdanis en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn. Annulatie vanwege de dienstverlener: Wegens organisatorische reden, kan de dienst geannuleerd worden tot 1 week vóór aanvang van de uitvoering van de dienst. De dienstverlener kan de dienst steeds annuleren of verplaatsen wegens reden van overmacht.