Tijdens het uitoefenen van uw job wordt je regelmatig geconfronteerd met mensen die niet dezelfde mening hebben als u en die u bestempelt als moeilijk. Conflicten zijn meestal een gevolg. In deze individuele training gaan we ons toepitsen hoe elk type van moeilijke persoon we het beste kunnen aanpakken om zo conflicten te vermijden of op te lossen.
Omschrijving
Overal komt u wel eens moeilijke personen tegen en zeker tijdens het werk. Dit kunnen zowel managers als medewerkers, collega’s of externen zijn. Er zijn verschillende types van moeilijke mensen. Zijn het nu de bromberen, de stilzwijgers, de betweters, de driftkoppen, de klagers, de dwarsligger of de agressors, ze hebben allen gemeen dat ze de algemene werking van het bedrijf bemoeilijken en de oorzaken kunnen zijn van onvrede en conflicten.
In deze one-to-one training geven we niet enkel een overzicht van de types moeilijke personen, maar ook hoe u eenieder kan aanpakken. Ook zal assertiviteit voldoende aan bod komen.
Inhoud
- Wat zijn moeilijke personen
- De verschillende types en hoe deze aanpakken
- Timing en plaats van de confrontatie
- Omgaan met emoties
- Omgaan met moeilijke situaties
- Omgaan met moeilijke medewerkers, managers, collega’s
- Zelfzekere houding en lichaamstaal
- Leren confronteren
- Stemgebruik
- Leren rustig blijven in conflicten en moeilijke situaties
- Kritiek geven
- Ja en nee zeggen
Doelgroep
Deze training is zowel bedoeld voor leidinggevend personeel als uitvoerend personeel. Maar ook in privésituaties kan dit een zeer bruikbare training zijn.
Voorkennis
Geen voorkennis nodig.
Duur
6 uur
Prijs
€ 660 (excl. BTW)
(Het is mogelijk een 2de persoon van hetzelfde bedrijf te laten participeren voor een meerprijs van € 360)
(Eventuele extra kosten mogelijk, indien verplaatsing vereist)